Пояснювальна записка до розпорядження «Про бюджет Удачненської селищної територіальної громади на 2025 рік» 0554400000 (код бюджету)
Пояснювальна записка до розпорядження
«Про бюджет Удачненської селищної
територіальної громади на 2025 рік»
0554400000
(код бюджету)
Доходи
Доходи бюджету Удачненської селищної територіальної громади на 2025 рік сформовані на базі основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, а також із застосуванням норм чинних Бюджетного та Податкового кодексів України, з урахуванням Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», очікуваного виконання дохідної частини бюджету у 2024 році, розрахунків Головного управління ДПС у Донецької області, аналіз обсягу надходжень податків і зборів (обов'язкових платежів) на 2025 рік.
ІНФОРМАЦІЯ ПРО СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ СТАН УДАЧНЕНСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
ЗА 10 місяців 2024 РОКУ
Удачненська селищна територіальна громаду створена у 2020 році, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України № 721-р від 12 червня 2020 року «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Донецької області», шляхом об'єднання територій та населених пунктів Удачненської селищної та Сергіївської рад, з адміністративним центром у селищі міського типу Удачне.
До складу громади увійшли: смт. Удачне, села Калинівка, Молодецьке, Муравка, Новомиколаївка, Новосергіївка та Сергіївка..
- село Удачне – 1320 жителів; 651 господарських дворів; площа – 236,5 га;
- село Молодецьке - 68 жителів; 38 господарських дворів; площа – 69,6 га;
- село Муравка - 79 жителів; 35 господарських дворів; площа – 109,5 га;
- село Новомиколаївка- 118 жителів; 53 господарських дворів; площа – 105,3 га;
- село Новосергіївка - 206 жителів; 82 господарських дворів; площа – 145,7 га;
- село Сергіївка 1207 жителів; 721 господарських дворів; площа – 613,9 га.
- село Калинівка - 52 жителів; 49 господарських дворів; площа – 61,2 га;
Територія громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Покровського району Донецької області.
Удачненська селищна територіальна громада розташована на заході Покровського району Донецької області, відстань до райцентру становить близько 13 км і проходить автошляхом Т 0406, територія громади межує з Межівським районом Дніпропетровської області.
Населення громади станом на 01.10.2024 року — 3419 осіб в тому числі внутрішньо переміщених 668 осіб.
Територіальна громада має сприятливі передумови для соціально-економічного розвитку.
Головним природним ресурсом Удачненської селищної територіальної громади є кам’яне вугілля але територія громади багата не тільки копалинами (вугіллям), її поверхня — найцінніші родючі ґрунти тому основною галуззю промисловості є вугільна та сільськогосподарська.
Загальна площа території – 215,8100 км² з них:
- землі сільськогосподарського призначення – 194,5909 км² (в т.ч. рілля – 167,3641 км², пасовища – 8,73 км²), ліси – 0,7501 км², багаторічні насадження – 2,88 км²;
- землі житлової та громадської забудови – 9,0890 км²;
- землі промисловості - 3,5600 км²;
- землі транспорту – 5,9300 км²;
- землі лісогосподарського призначення – 1,4500 км²;
- землі водного фонду - 3,3390 км²;
- землі історико-культурного призначення – 0,0040 км².
У тому числі:
- загальна площа територій населених пунктів (сіл) – 13,4170 км²
Відповідні кліматичні умови привели до утворення тут на лісоподібних материнських породах чорноземів. Найпоширеніші: чорноземи звичайні важко суглинистого механічного складу середньо- і менш гумусні. Також є чорноземи солонцюваті і лужні ґрунти.
На території Удачненської ОТГ поширені чагарники терну, глоду, жостера. На схилах балок, річкових долин збереглися ліси байрачного типу з дуба, ясена, клена, тополі, бересту, дикої груші.
Основними природними ресурсами, окрім земельних, є поверхневі та підземні води, придатні для використання в сільському господарстві. Поверхневі води формують гідрографічну сітку, яка складається з р. Солона та її долини і ставка у с. Сергіївка, який розташований у долині річки. Водні ресурси виступають джерелом сільськогосподарського та побутового водопостачання, а тому відіграють вирішальну роль у розвитку сільського господарства та у життєдіяльності населення.
Чисельність наявного населення на території Удачненської громади станом на 01.01.2024р. становила 3,050 тис. осіб.
В загальній структурі постійного населення 58% займає населення в працездатному віці, 29% – пенсіонери та 13 % – діти.
В умовах воєнного стану змінилися пріоритети у проведенні видатків з бюджету, насамперед забезпечуються соціально чутливі потреби з функціонування установ і закладів бюджетної сфери, комунальних підприємств та задоволення життєве необхідних потреб жителів територіальної громади. Саме видатки на освіту, соціальний захист та соціальне забезпечення, підтримка ЗСУ становлять найбільшу частку.
На території громади працюють такі бюджетні установи та комунальні заклади як:
- КП «Господар;
- Удачненський центр культури та дозвілля;
- Сергіївський центр культури та дозвілля;
- Удачненська школа мистецтв;
- Молодіжний центр;
- Удачненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;
- Навчально-виховний комплекс "Сергіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад";
- Удачненський дошкільний навчальний заклад №20 "Червона шапочка";
- Удачненська лікарські амбулаторії;
- Сергіївська амбулаторія загальної практики сімейної медицини;
- Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області;
- Служба у справах дітей Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області;
- Фінансовий відділ Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області;
- Удачненська селищна рада Покровського району Донецької області.
Демографічна ситуація
Сучасна демографічна ситуація в громаді характеризується сталою кількістю населення. На фоні загальнодержавного та районного зменшення кількості жителів, в Удачненській ТГ спостерігається невелике щорічне природне скорочення населення. Це пояснюється в першу чергу міграцією населення через воєнний стан та перевищенням смертності над народжуваністю.
Вигідне розташування, адже поруч районний центр – це робить громаду привабливою для постійного проживання.
Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в громаді, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання проблем та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривалим і складним процесом.
Кількість населення громади в розрізі населених пунктів:
Населений пункт |
Кількість населення |
|||||
на 01.01.2023 |
на 01.01.2024 |
|||||
Всього, осіб |
у тому числі |
Всього, осіб |
у тому числі |
|||
чоловіків |
жінок |
чоловіків |
жінок |
|||
с. Удачне |
1374 |
617 |
757 |
1353 |
618 |
735 |
с. Сергіївка |
1222 |
588 |
634 |
1221 |
573 |
648 |
с. Калинівка |
52 |
25 |
27 |
54 |
25 |
29 |
с. Молодецьке |
74 |
35 |
39 |
69 |
34 |
35 |
с. Муравка |
81 |
37 |
44 |
81 |
44 |
37 |
с. Новомиколаївка |
124 |
60 |
64 |
121 |
58 |
63 |
с. Новосергіївка |
208 |
101 |
107 |
207 |
100 |
107 |
ВСЬОГО |
3135 |
1463 |
1672 |
3106 |
1452 |
1654 |
Гендерний склад населення відображає загальний стан по Покровського району Донецької області, так по територіальній громаді кількість жіночого населення перевищувало чоловіче на 202 особу станом 01.01.2024.
Динаміка народжуваності та смертності за останні три роки по Удачненської територіальній громаді:
Рік |
Кількість народжених, осіб |
Кількість померлих, осіб |
Природний приріст (+), скорочення (-), осіб |
2022 |
8 |
32 |
-24 |
2023 |
9 |
67 |
-58 |
2024 |
4 |
55 |
-51 |
Разом за три роки |
21 |
154 |
-133 |
Аналізуючи дані за три роки по територіальній громаді число померлих в 7,3 рази перевищило число народжених.
Зменшення кількості населення територіальної громади за останні роки відбувається у зв’язку з міграцією населення за межі території країни. Велика кількість внутрішньо переміщених осіб, за рахунок введення воєнного стану та частково окупованих територій, що вибрали центральні регіони країни.
Так станом на 01.11.2024 кількість внутрішньо переміщених осіб які розмістились на території Удачненської громади становить 604 особи, що на 125 осіб більше за аналогічний період попереднього року.
Населений пункт |
Кількість внутрішньо переміщених осіб, станом на |
|
01.11.2023 |
01.11.2024 |
|
с. Удачне |
274 |
223 |
с. Сергіївка |
352 |
311 |
с. Калинівка |
13 |
6 |
с. Молодецьке |
8 |
11 |
с. Муравка |
13 |
11 |
с. Новомиколаївка |
16 |
10 |
с. Новосергіївка |
53 |
32 |
ВСЬОГО |
729 |
604 |
Поруч зі скороченням населення чинником демографічної вразливості громади є вікова структура населення. На території громади мала кількість дітей та молодих людей порівняно із старшим поколінням. Це означає, що менше жінок досягатимуть репродуктивного віку в наступні кілька років.
Вікова структура населення Удачненської територіальної громади станом на 01.01.2024:
Населений пункт |
0-17 років |
18-39 років |
40-59 років |
60 років + |
Разом |
|||||
осіб |
Частка, % |
осіб |
Частка, % |
осіб |
Частка, % |
осіб |
Частка, % |
осіб |
Частка, %% |
|
с. Удачне |
206 |
6,6 |
436 |
14 |
370 |
11,9 |
341 |
11 |
1353 |
43,6 |
с. Сергіївка |
146 |
4,7 |
351 |
11,3 |
354 |
11,4 |
370 |
11,9 |
1221 |
39,3 |
с. Калинівка |
5 |
0,2 |
10 |
0,3 |
17 |
0,5 |
22 |
0,7 |
54 |
1,7 |
с. Молодецьке |
9 |
0,3 |
17 |
0,5 |
18 |
0,6 |
25 |
0,8 |
69 |
2,2 |
с. Муравка |
10 |
0,3 |
39 |
1,3 |
16 |
0,5 |
16 |
0,5 |
81 |
2,6 |
с. Новомиколаївка |
13 |
0,4 |
40 |
1,3 |
39 |
1,3 |
29 |
0,9 |
121 |
3,9 |
с. Новосергіївка |
20 |
0,6 |
67 |
2,2 |
54 |
1,7 |
66 |
2,1 |
207 |
6,7 |
ВСЬОГО |
409 |
13,2 |
960 |
30,9 |
868 |
27,9 |
869 |
28 |
3106 |
100 |
Економічно активне населення громади у віці 18 - 59 років складає понад 59% від загальної кількості населення.
Структура населення громади за працездатністю, статтю станом на 01.01.2024:
Населений пункт |
Усього населення |
Працездатне населення |
Непрацездатне населення |
||||||||||
чоловіки |
жінки |
Разом |
чоловіки |
жінки |
Разом |
||||||||
осіб |
частка, % |
осіб |
частка, % |
осіб |
частка, % |
осіб |
частка, % |
осіб |
частка, % |
осіб |
частка, % |
||
с. Удачне |
1353 |
364 |
26,9 |
442 |
32,7 |
806 |
59,6 |
254 |
18,8 |
293 |
21,7 |
547 |
40,4 |
с. Сергіївка |
1221 |
338 |
27,7 |
367 |
30,1 |
705 |
57,7 |
235 |
19,2 |
281 |
23 |
516 |
42,3 |
с. Калинівка |
54 |
15 |
27,8 |
12 |
22,2 |
27 |
50 |
10 |
18,5 |
17 |
31,5 |
27 |
50 |
с. Молодецьке |
69 |
14 |
20,3 |
21 |
30,4 |
35 |
50,7 |
20 |
29 |
14 |
20,3 |
34 |
49,3 |
с. Муравка |
81 |
32 |
39,5 |
23 |
28,4 |
55 |
67,9 |
12 |
14,8 |
14 |
17,3 |
26 |
32,1 |
с. Новомиколаївка |
121 |
40 |
33,1 |
39 |
32,2 |
79 |
65,3 |
18 |
14,9 |
24 |
19,8 |
42 |
34,7 |
с. Новосергіївка |
207 |
62 |
30 |
59 |
28,5 |
121 |
58,5 |
38 |
18,4 |
48 |
23,2 |
86 |
41,5 |
ВСЬОГО: |
3106 |
865 |
27,8 |
963 |
31 |
1828 |
58,9 |
587 |
18,9 |
691 |
22,2 |
1278 |
41,1 |
Сільське господарство
На території громади найбільш розвиненим було і залишається сільське господарство, що є економічною основою розвитку громади. Основними напрямками розвитку аграрного комплексу є вирощування зернових і технічних культур, виробництва та застосування біологічних препаратів захисту рослин. Найбільшими представниками аграрного сектору, що здійснюють свою діяльність на території громади є:
-
- Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю агрофірма "Дружба" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Нива 2019" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Приватне підприємство агрофірма "Котліно" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Товариство з обмеженою відповідальністю агрофірма "Калинівська" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Партнер" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Новоудачне" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрослава" (Вирощування зернових и технічних культур);
- Фермерське господарство "Шанс" (Вирощування зернових и технічних культур);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальборг – 777" (Розведення свиней. Форма власності);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОНЛІТ (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Приватне підприємство агрофірма "Ковалиха" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Володимир і К" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Успенське" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство «Аграрада» (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Калина Агро" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство «Горбенко М.С.» (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Світанок" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "ЗЕРНО ГСМ" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур);
- Фермерське господарство "Янтарь" (Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур) та ін..
Водночас на території громади здійснюють свою діяльність інші підприємства та фізичні особи підприємці, яких налічується понад тисячу. На території громади у 2024 році функціонувало 11 торгівельних закладів. Крім того, послуги населенню надають швачка, ремонт взуття, перукарні та кілька салонів краси.
Мережа інтернет та відділення зв’язку
Протягом року працювало 1 відділення «Нова Пошта» та поштомати, 1 поштових відділення «Укрпошта», які надавали універсальні послуги зв’язку (листи, посилки, бандеролі тощо), фінансові послуги, проводилась виплата та доставка пенсій, розповсюдження періодичних видань за передплатою тощо. Жителі громади користуються Інтернетом, послуги якого надає ФОП Єфімов Д.І.
Промисловість
Досить активно на території Удачненської громади розвивається промисловість, сфера торгівлі та послуг. Найбільшими промисловими підприємствами є:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Збагачувальна фабрика "Свято-Варваринська" (Добування кам'яного вугілля);
- Приватне акціонерне товариство "Шахтоуправління Покровське" (Добування кам'яного);
- Філія ЗФ Свято-Варваринська ПрАТ "ДМЗ" ( Добування кам'яного вугілля);
- Акціонерне товариство "Українська залізниця" (Вантажний залізничний транспорт);
- Приватне акціонерне товариство "Донецьксталь"- металургійний завод" (Виробництво чавуну, сталі та феросплавів);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Вуглепромтранс" (Допоміжне обслуговування наземного транспорту);
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Рейлроуд сервіс» (Допоміжне обслуговування наземного транспорту.);
- Приватне підприємство "Агропромбуд" (Будівництво доріг і автострад);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Райагрохім кв" (Вантажний автомобільний транспорт);
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгбудмастер" (Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням);
- Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" (Діяльність у сфері проводового електрозв'язку);
- Товариство з обмеженою відповідальністю УКРТАУЕР ( Інша діяльність у сфері електрозв'язку).
Дорожня інфраструктура
Мережа доріг Удачненської територіальної громади є невід’ємною частиною єдиної транспортної системи, що забезпечує роботу галузей промисловості та сільського господарства. Загальна протяжність вулично - дорожньої мережі населених пунктів громади складає 17,98 км, у тому числі протяжність доріг з твердим покриттям, 8,26 км. Одним з найпроблемніших питань громади є стан дорожнього покриття, як в межах населених пунктів, так і поза ними, знаходиться в незадовільному стані. Щороку проводиться поточний та ямковий ремонт доріг, але ці заходи не можуть в повному обсязі вирішити проблему так як постійний зріст інтенсивності руху спричинив прогресуючі руйнування, що без обсягів фінансування поступово призведе до ще більшого погіршення стану дорожнього покриття.
Транспорт
На сьогодні одним із проблемних питань, яке потребує першочергового вирішення відсутність транспортного сполучення між населеними пунктами громади та якість дорожнього покриття.
Основною метою економічного і соціального розвитку територіальної громади на 2025 рік є створення умов для повноцінного функціонування громади, зокрема, через зростання добробуту і підвищення якості життя населення, забезпечення позитивних структурних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності як основи для збалансованого зростання стандартів та показників економічного розвитку.
Головним завданням розвитку громади на 2025 рік є забезпечення стабілізації економіки та зростання добробуту і підвищення якості життя населення на базі інвестиційної складової, що є передумовою для розв’язання соціально-економічних проблем та позитивних зрушень в економіці. Їх функціонування на території громади забезпечує робочі місця для її жителів, тому рівень безробіття за 2024 рік у громаді не нижче середньообласного показника.
Пріоритетними цілями бюджетної політики залишається забезпечення фінансової самостійності місцевих бюджетів та збалансування місцевих бюджетів з метою забезпечення своєчасного фінансування заробітної плати та інших соціальних виплат населенню.
Соціальні стандарти на 2025 рік:
- прогнозний розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2025 має становити 8 000 гривень;
- прогнозний посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01.01.2025 – 3 195 гривень.
Індексація грошових доходів має здійснюватися в межах фонду оплати праці працівників бюджетної сфери на 2024 рік (Закон України від 03.07.1991 № 1282- ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення»);
- прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць становитиме 2 920 гривень, а для таких основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років – 2 563 гривень;
дітей віком від 6 до 18 років – 3 196 гривень;
працездатних осіб – 3 028 гривень;
осіб, які втратили працездатність – 2 361 гривня.
ОЦІНКА НАДХОДЖЕНЬ ДОХОДІВ ДО БЮДЖЕТУ
УДАЧНЕНСЬКОЇ ГРОМАДИ ЗА 2025 РІК
До загального фонду бюджету територіальної громади очікується отримати 46 555 700 гривень власних доходів, що менше проти уточнених планових доходів 2024 року на 880 600 гривень -98,14%. Основними джерелами формування є: податок та збір на доходи фізичних осіб (28 050 000 гривень), рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів (1 668 000 гривень) єдиний податок (3 915 000 гривень), плата за землю (9 351 100 гривень), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (3 524 000 гривень), непадаткові надходження (47 600 гривень).
Надходження доходів до спеціального фонду (без врахування міжбюджетних трансфертів) становитимуть 4 380 000 гривень. Основними джерелами формування є: екологічний податок та цільовий фонд (4 380 000 гривень).
ПРОГНОЗ ДОХОДІВ БЮДЖЕТУ УДАЧНЕНСЬКОЇ ГРОМАДИ
НА 2025 РІК
Склад джерел доходів бюджету територіальної громади на 2025 рік визначено статтями 64 та 691 Бюджетного кодексу України.
При прогнозуванні доходної частини бюджету на 2025 рік було враховано:
- фактичне виконання доходної частини бюджету за результатами попередніх періодів;
- норми податкового та бюджетного законодавства;
- пропозиції Головного управління ДПС у Донецькій області;
- прогнозні обсяги надходжень податків та зборів;
Обсяг доходів бюджету Удачненської територіальної громади на 2025 рік прогнозується в сумі 56 188 230 гривень, з них: власні доходи загального фонду – 50 935 700 гривень, спеціального – 4 380 000 гривень, офіційні трансферти – 5 252 530 гривень
ДОХОДИ ЗАГАЛЬНОГО ФОНДУ
(без урахування міжбюджетних трансфертів)
Планові доходи загального фонду бюджету Удачненської територіальної громади на 2025 рік розраховано в сумі 46 555 700 гривень. У порівнянні із уточненими річними надходженнями у 2024 році, обсяг зменшено на 1,89 %, або на 880 591 гривну.
- податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код 11010100) – 23 680 200 гривень;
- податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата (код 11010400) – 4 000 000 гривень;
- Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування (код 11010500) – 69 800 гривень;
- Податок на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов’язання, що підлягає сплаті фізичними особами (код 11011300) – 300 000 гривень;
- Рентна плата за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення (код 13030100) – 8 000 гривень;
- Рентна плата за користування надрами для видобування кам`яного вугілля коксівного та енергетичного) (код 13031500) – 1 550 000 гривень;
- Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення (код 13040100) – 110 000 гривень,
- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості (код 18010100) – 18 400 гривень
- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості (код 18010200) – 2 800 гривень;
- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості (код 18010300) – 2 800 гривень
- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості (код 18010400) –3 500 000 гривень;
- земельний податок з юридичних осіб (код 18010500) – 650 000 гривень;
- орендна плата з юридичних осіб (код 18010600) – 8 200 000 гривень;
- земельний податок з фізичних осіб (код 18010700) – 246 100 гривень;
- орендна плата з фізичних осіб (код 18010900) – 255 000 гривень;
- єдиний податок з юридичних осіб (код 18050300) – 30 000 гривень;
- єдиний податок з фізичних осіб (код 18050400) – 3 915 000 гривень;
- єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків (код 18050500) – 885 000 гривень;
- плата за надання інших адміністративних послуг (код 22012500) – 2 000 гривень;
- державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування (код 22090100) – 540 гривень;
- Орендна плата за водні об`єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, місцевими радами (код 22030000) – 45 060 гривень.
При плануванні доходів враховані фактично отримані доходи за 11 місяців 2024 року та зміни у податковому та бюджетному законодавстві.
СТРУКТУРА ВЛАСНИХ ТА ЗАКРІПЛЕНИХ НАДХОДЖЕНЬ ЗАГАЛЬНОГО ФОНДУ БЮДЖЕТУ
УДАЧНЕНСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2025 РІК
ПОДАТОК НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
У структурі доходів загального фонду бюджету Удачненської територіальної громади на 2025 рік 60,25% припадає на податок на доходи фізичних осіб, обсяг якого, визначено у сумі 28 050 000 гривень.
Зміни дохідної частини місцевого бюджету відбулись за рахунок врахування спрямування 4 відсотків податку на доходи фізичних осіб (крім податку від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу).
При розрахунку надходжень податку на доходи фізичних осіб враховано:
- динаміку надходжень податку у 2023-2024 роках;
- вилучення з місцевих бюджетів надходжень від податку на доходи фізичних осіб, одержані військовослужбовцями, поліцією й особами рядового і начальницького складу;
- підняття розміру ставок орендної плати за надані в оренду земельні паї;
- активізація роботи щодо легалізації виплати заробітної плати, шляхом за діяльністю суб’єктів господарської діяльності, які виплачують заробітну плату з порушенням вимог трудового законодавства;
- збереження основної ставки оподаткування доходів фізичних осіб в розмірі 18 відсотків та податкової соціальної пільги на рівні 50 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб.,
Серед податкових агентів основними платниками податку на доходи фізичних осіб є:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Збагачувальна фабрика "Свято-Варваринська",
- Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю агрофірма "Дружба".
РЕНТНА ПЛАТА ТА ПЛАТА ЗА ВИКОРИСТАННЯ ІНШИХ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
Зменшення надходжень рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів на 2025 рік на рівні 2,98%, або 48,3 гривень до уточненого річного плану на 2024 рік. Прогнозний обсяг надходжень рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів розраховується виходячи із динаміки фактичних надходжень за попередні роки та прогнозованих надходжень у 2025 році в сумі 1 668,0 гривень, в тому числі:
- Рентна плата за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення ( ККД 13030100) – 8 000 гривень
Платником збору є Товариство з обмеженою відповідальністю "Збагачувальна фабрика "Свято-Варваринська". Відповідно до внесених змін до ст. 64 Бюджетного кодексу України 5 % рентної плати надходить до бюджетів територіальної громади;
- Рентна плата за користування надрами для видобування кам`яного вугілля коксівного та енергетичного (ККД 13031500) – 1 550 000 гривень
Платниками збору є Приватне акціонерне товариство "Шахтоуправління Покровське". Відповідно до внесених змін до ст. 64 Бюджетного кодексу України 5 % рентної плати надходить до бюджетів територіальної громади;
- Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення (ККД 13040100) – 110 000 гривень.
Платником є збору є Приватне акціонерне товариство "Шахтоуправління Покровське". Відповідно до внесених змін до ст. 64 Бюджетного кодексу України 100 % рентної плати надходить до бюджетів територіальної громади;
ПОДАТОК НА МАЙНО
Відповідно до пункту 19 частини першої статті 64 Бюджетного Кодексу України податок на майно зараховується до бюджетів місцевого самоврядування стовідсотково. На 2025 рік податок на майно визначається в обсягах, що враховують фактичні надходження податку на майно за 11 місяців 2024 року, прийняті ставки податку на майно та пільги відповідно до, розпорядження № 222–од від 12 06.2024 року «Про встановлення ставок Єдиного податку для фізичних осіб - підприємців на території Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області на 2025 рік, розпорядження № 223 од від 12 06.20254 року «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2025 рік Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області, розпорядження № 224-од від 13 06 2024 року «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 2025 рік Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області»
На 2025 рік податок на майно визначається всього в сумі 16 790,1 гривень, в тому числі:
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості (ККД 18010100) – 18 400 гривень;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості (ККД 18010200) – 2 800 гривень, що на 800 гривень більше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік збільшено обсяг на 40,0%;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості (ККД 18010300) – 2 800 гривень, що на 800 гривень більше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік обсяг збільшено на 40,0%;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості (ККД 18010400) – 3 500 000 гривень, що на 83 000 гривень менше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік обсяг зменшено на 9,16%;
При розрахунку очікуваних надходжень земельного податку враховано пільги, які надані відповідно до розпорядження № 224-од від 13 06 2024 року «Про встановлення ставок та пільг iз сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 2025 рік Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області» а саме для фізичних осіб у розмірі 100% (для інвалідів першої і другої групи; фізичних осіб, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонерів (за віком); ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичних осіб, визнаних законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; учасників АТО); для юридичних осіб у розмірі 100 % для установ, організацій, які повністю утримуються за рахунок державного чи відповідного місцевого бюджету та є неприбутковими, тощо.
- земельний податок з юридичних осіб (ККД 18010500) – 650 000 гривень, що на 53 000 гривень більше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік обсяг зменшено на 8,88%;
- орендна плата з юридичних осіб (ККД 18010600) – 8 200 000 гривень, що на 482 000 гривень більше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік обсяг збільшено на 6,24 %;
- земельний податок з фізичних осіб (ККД 18010700) – 246 100 гривень, що на 6 100 гривень більше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік обсяг збільшено на 2,54 %;
- орендна плата з фізичних осіб (ККД 18010900) – 255 000 гривень, що на 1 348 000 гривень менше плану (з урахуванням змін) на 2024 рік обсяг збільшено на 84,09 %;
ЄДИНИЙ ПОДАТОК
Відповідно до Бюджетного Кодексу України єдиний податок зараховується до бюджетів місцевого самоврядування стовідсотково. Враховуючи динаміку фактичних надходжень попередніх років, а також збільшення прожиткового мінімуму на одну працездатну особу та мінімальної зарплати з 01.01.2025 року, суму надходжень єдиного податку на 2025 рік визначено в сумі 3 915,0 гривень Надходження єдиного податку до бюджету на 2025 рік зменшились в порівняні з уточненими річними надходженнями від попереднього року на 487,5 гривень, або на 11,07 %.
- єдиний податок з юридичних осіб (ККД 18050300) – 30 000 гривень;
- єдиний податок з фізичних осіб (ККД 18050400) –885 000 гривень;
- єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків (ККД 18050500) – 3 000 000 гривень;
Найбільшими платниками є: Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальборг - 777", Приватне підприємство агрофірма "Котліно", Товариство з обмеженою відповідальністю "Нива 2019", Фермерське господарство "Шанс", Фермерське господарство "Партнер", Фермерське господарство "Володимир і К", Фермерське господарство «Аграрада», Фермерське господарство "Світанок".
ІНШІ НАДХОДЖЕННЯ
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України адміністративні штрафи, що накладаються місцевими органами виконавчої влади та виконавчими органами місцевих рад або утвореними ними в установленому порядку адміністративними комісіями зараховуються до місцевого бюджету.
На 2025 рік визначаються інші надходження всього в сумі 47 600 гривень, а саме:
ПЛАТА ЗА НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ
Відповідно до пунктів 36, 361, 362, 363 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України плата за надання адміністративних послуг, які надаються виконавчими органами рад територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад зараховується до місцевих бюджетів за місцем надання послуг.
На 2025 рік визначаються надходження від надання адміністративних послуг всього в сумі 2 000 гривень, в тому числі:
- плата за надання інших адміністративних послуг (ККД 22012500) – 2 000 гривень;
ДЕРЖАВНЕ МИТО
Відповідно до пункту 15 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України державне мито зараховується до бюджетів місцевого самоврядування за місцем вчинення дій та видачі документів.
На 2025 рік надходження від державного мита визначаються всього в сумі 540 гривень, а саме:
-державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування (ККД 220901000) – 540 гривень
ОРЕННДНА ПЛАТА ЗА ВОДНІ ОБ’ЄКТИ (РЕНТНА ПЛАТА ЗА ВОДНІ ОБЄКТИ ( ЇХ ЧАСТИНИ), ЩО НАДАЮТЬСЯ В КОРИСТЬ НА УМОВАХ ОРЕНДИ РАДОЮ МІНІСТРІВ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ, ОБЛАСНИМИ, РАЙОННИМИ, КИЇВСЬКО ТА СЕВАСТОПОЛЬСЬКОЮ МІСЬКИМИ ДЕРЖАВНИМИ АДМІНІСТРАЦІЯМИ, МІСЦЕВИМИ РАДАМИ
На 2025 рік визначаються надходження в сумі 47 600 гривень, в тому числі: Приватне підприємство "Агропромбуд" – 47 600 гривень
ОФІЦІЙНІ ТРАНСФЕРТИ
- Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам (ККД 41033900) – 5 226 800 гривень;
- Інші субвенції з місцевого бюджету (ККД 41053900) 25 730 гривень.
ДОХОДИ СПЕЦІАЛЬНОГО ФОНДУ
На 2025 рік по спеціальному фонду бюджету Удачненської територіальної громади визначаються доходи всього в сумі 4 380 000 гривень, в тому числі:
ІНШІ КОШТИ СПЕЦІАЛЬНОГО ФОНДУ
Відповідно до пункту 4¹ частини першої статті 69¹ Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду бюджету територіальної громади належать 25 відсотків екологічного податку.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 69¹ Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду бюджету територіальної громади надходження до цільових фондів, утворених Верховною Радою Автономної Республіки Крим та місцевими радами.
На 2025 рік інші доходи спеціального фонду бюджету територіальної громади, виходячи з прогнозу ГУ ДПС у Донецької області, визначаються всього в сумі 4 380 000 гривень, в тому числі:
- Екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) (ККД 19010100) –880 000 гривень;
- Надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (ККД 19010300) – 3 500 000 гривень.
ВИДАТКИ ТА КРЕДИТУВАННЯ БЮДЖЕТУ
Видатки по галузях бюджетної сфери заплановані на підставі вимог Бюджетного кодексу України та з урахуванням особливостей складання розрахунків до проекту бюджету на наступний бюджетний період, доведених листами Міністерства фінансів України від 30 серпня 2024 року № 05110-08-6/25333 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2025 рік» та проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік».
Під час складання видаткової частини проекту селищного бюджету на 2025 рік насамперед враховано потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати і на проведення розрахунків за електричну й теплову енергію, водопостачання, водовідведення і послуги зв’язку, які споживають бюджетні установи.
Керуючись частиною 1 статті 20 та статтею 18 прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України при формуванні проекту бюджету застосовано програмно-цільовий метод бюджетування.
Під час розрахунку граничних показників видатків бюджету селищної ТГ враховані основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку, що впливають на видаткову частини бюджету, підвищення розмірів державних соціальних стандартів, тощо.
Фонд заробітної плати працівникам бюджетної сфери на 2025 рік обраховано на фактичну штатну чисельність по тарифних розрядах по обов’язкових виплатах згідно чинного законодавства та з урахуванням запровадження розміру мінімальної заробітної плати працівників бюджетної сфери з 01 січня 2025 року – 8 000 гривень та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01 січня 2024 року – 3 195 гривень. Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць становитиме 2 920 гривень, а для таких основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років – 2 563 гривні;
дітей віком від 6 до 18 років – 3 196 гривень;
працездатних осіб – 3 028 гривень;
осіб, які втратили працездатність – 2 361 гривня.
Оплата посадових осіб та службовців Удачненської селищної ради та її виконавчих органів, розрахована у відповідності до Постанови КМУ від 09.03.2006р.№268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (з врахуванням змін і доповнень) згідно додатків № 50, 51, 55.
Оплата праці працівників освіти розрахована у відповідності до вимог Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти затвердженої наказом Міністерства освіти №102 від 15.04.1993 року (із внесеними змінами і доповненнями).
Оплата праці працівників культури розрахована у відповідності до вимог Наказу Міністерства культури України №745 від 18.10.2005 року «Про упорядкування умов оплати праці працівників культури на основі єдиної тарифної сітки» (із внесеними змінами і доповненнями).
При розрахунку видатків на енергоносії та комунальні послуги враховано натуральні показники за фактичним їх споживанням, динаміку обсягу та структуру фактичних видатків на оплату енергоносіїв і їх фактичне споживання у минулому та поточному році, актуальні тарифи та середні коефіцієнти росту.
Враховуючи це, загальний обсяг видатків селищного бюджету територіальної громади на 2025 рік передбачається в сумі 56 188 230 гривень, в т. ч. загального фонду – 51 808 230 гривень, спеціального фонду – 4 380 000 гривень.
ВИДАТКИ БЮДЖЕТУ
УДАЧНЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
НА 2024 РІК
В бюджеті Удачненської селищної територіальної громади на 2025 рік передбачається на фінансування по загальному фонду видатки у сумі 51 808 230 гривень, а саме:
- державного управління в сумі 18 042 700 гривень (34,8 % в загальному обсязі видатків загального фонду бюджету);
- дошкільної освіти в сумі 3 356 900 гривень (6,5 %) та на загальну середню освіту – 12 768 800 гривень (24,6 %), у тому числі за рахунок освітньої субвенції – 5 226 800 гривень;
- охорона здоров’я в сумі 350 000 гривень або 0,6 %;
- соціального захисту та соціального забезпечення в сумі 4 204 030 гривень - (8,1 %), в тому числі за рахунок субвенції з обласного бюджету у сумі 25 730 гривень;
- культури в сумі 2 718 000 гривень (5,2 %);
- фінансова підтримка КП «Господар» у сумі 3 102 100 гривень (6,0 %)
- на благоустрій населених пунктів – 2 854 700 гривень (5,5 %);
- інші субвенції з місцевого бюджету в сумі 1 911 000 гривень (3,7 %);
- інша економічна діяльність у сумі 2 400 000 гривень (4,6 %);
- резервний фонд у сумі 100 000 гривень.
Витрати на поточне утримання установ передбачені з урахуванням мінімальної потреби для забезпечення роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.
З метою зменшення тимчасових касових розривів, що виникатимуть в процесі виконання селищного бюджету затверджено оборотний залишок бюджетних коштів селищного бюджету у сумі 45 100 гривень.
Обсяг оборотного залишку коштів не перевищує граничного розміру у 2 відсотки планових видатків загального фонду, визначеного статтею 14 Бюджетного кодексу України.
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ
На організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності селищної ради у 2025 році передбачено 13 102 400 гривень.
Видатки загального фонду спрямовано на оплату праці з нарахуваннями – 10 929 400 гривень, що становить 83,4 % від загального обсягу видатків по галузі, комунальні послуги та енергоносії – 230 800 гривень (1,8 % від загального обсягу видатків), інші поточні видатки (поточний ремонт обладнання, послуги зв’язку, придбання канцелярських та господарських товарів, обслуговування програмного забезпечення та ін.) – 1 942 200 гривень.
Зазначені планові видатки, розраховані з врахування змін у структурі і штатах Удачненської селищної ради та з метою економного та раціонального використання бюджетних коштів.
При розрахунку видатків враховано штатну чисельність працівників апарату з 1 січня 2025 року у кількості 34,5 штатних одиниць. Видатки на оплату праці, нарахувань на оплату праці, оплату комунальних послуг та енергоносіїв по даній бюджетній програмі в бюджеті об’єднаної територіальної громади на 2025 рік забезпечуються 100%.
На виконання бюджетної програми 5010160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, об’єднаних територіальних громадах». На утримання Удачненської селищної військової адміністрації (державний орган) видатки складуть 3 075 700 гривень, з яких на оплату праці та нарахування на оплату праці заплановано 3 035 700 гривень, що дає змогу здійснювати обов’язкові виплати (посадовий оклад) в повному обсязі та виплати стимулюючого характеру (премія), а також передбачено матеріальну допомогу на оздоровлення. На плату канцелярських товарів та інших послуг передбачено 40 000 гривень. При розрахунку видатків враховано штатну чисельність працівників з 1 січня 2025 року у кількості 3 штатних одиниць.
На виконання бюджетної програми 0910160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, об’єднаних територіальних громадах» (Служба у справах дітей) у загальному фонді бюджету передбачені асигнування у сумі 637 600 гривень.
При розрахунку видатків враховано штатну чисельність працівників служби у справах дітей з 1 січня 2025 року у кількості 2 штатних одиниці. На виплату заробітної плати (КЕКВ 2111) працівникам селищної ради на 2025 рік в бюджеті передбачено 522 600 гривень, що дає змогу здійснювати обов’язкові виплати (посадовий оклад, ранг, надбавку за вислугу років) в повному обсязі та виплати стимулюючого характеру (премію та надбавку за високі досягнення), а також передбачено матеріальну допомогу на оздоровлення. Видатки на нарахування на заробітну плату на 2025 рік (КЕКВ 2120) визначаються в сумі 115 000 гривень.
На виконання бюджетної програми 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, об’єднаних територіальних громадах». На утримання фінансового відділу Удачненської селищної ради (державне управління) видатки складуть 1 227 000 гривень, з яких на оплату праці та нарахування на оплату праці заплановано 1 147 000 гривень, що дає змогу здійснювати обов’язкові виплати (посадовий оклад, ранг, надбавку за вислугу років,) в повному обсязі та виплати стимулюючого характеру (премію та надбавку за високі досягнення), а також передбачено матеріальну допомогу на оздоровлення, оплату канцелярських товарів та інших послуг – 80 000 гривень. При розрахунку видатків враховано штатну чисельність працівників з 1 січня 2025 року у кількості 4 штатних одиниць.
ОСВІТА
Фінансування галузі проводиться як за рахунок власних джерел так і за рахунок освітньої субвенції. У 2025 році передбачається профінансувати за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 5 226 800 гривень, з власних доходів селищного бюджету – 10 898 900 гривень, які будуть спрямовані на утримання 3 закладів освіти (2 заклади загальної середньої освіти, 1 заклад дошкільної освіти).
Питома вага видатків на освіту становить 31,1 % в загальному обсязі видатків загального фонду бюджету.
ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
За бюджетною програмою 0111010 «Надання дошкільної освіти» у загальному фонді передбачено видатків в сумі 3 356 900 гривні.
Питома вага видатків на дошкільну освіту становить 6,5 % в загальному обсязі видатків бюджету.
Видатки на виплату заробітної плати та нарахування на заробітну плату працівникам дошкільної освіти (КЕКВ 2100) на 2025 рік (17 працівників, з них 5 – педагогічні працівники) обраховані у загальній сумі 2 556 000 гривень, що становить 100 % до потреби. Фонд заробітної плати складається з обов’язкових виплат, у тому числі посадовий оклад, надбавки за престижність праці в розмірі до 20% та за напруженість і складність праці в розмірі до 50% від посадового окладу, надбавки за вислугу років, за шкідливі умови праці та нічні. Передбачена виплата матеріальної допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпуски 100% від посадового окладу педагогічним працівникам.
ЗДО «Червона шапочка» працює в режимі 10,5 годинним перебування дітей у садочку.
Видатки на оплату послуг та придбання предметів та матеріалів обраховані з врахуванням економії та раціонального використання коштів у сумі 11 5000 гривень, з них видатки по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на 2025 рік визначаються в сумі 46 000 гривень (бензин для косарки, канцелярські товари, господарчі товари, деззасоби, тощо).
Видатки по КЕКВ 2240 «Оплата послуг крім комунальних» на 2025 рік визначаються всього в сумі 69 000 гривень (в тому числі для забезпечення видатків на обслуговування програмного забезпечення, оплати послуг телефонного зв’язку, Інтернету, оплати послуг по ремонту техніки, заправка вогнегасників, перевірка манометрів, заміна фільтрів води, тощо).
На оплату енергоносіїв та комунальних послуг видатки враховані у повному обсязі і складають 678 900 гривень, в тому числі:
КЕКВ 2272 «Оплата водопостачання та водовідведення» на 2025 рік визначається в сумі 16 000 гривень.
КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» на 2025 рік визначаються кошти в сумі 399000 гривень (розрахунки видатків на оплату електроенергії проводились враховуючи фактичну кількість споживання в натуральних показниках за попередні періоди та в межах затверджених лімітів на 2025 рік, а також враховуючи підвищення тарифів, видатки забезпечені 100%).
КЕКВ 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» на 2025 рік визначаються кошти в сумі 263 900 гривень (придбання дров та вугілля).
Інші поточні видатки (КЕКВ 2800) на 2025 рік визначаються всього в сумі 7 000 гривень (сплата екологічного податку).
Спеціальний фонд селищного бюджету за рахунок власних надходжень дошкільних закладів у 2025 році не планувався (платні послуги, що надаються бюджетною установою).
ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
За бюджетною програмою 0111021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» за рахунок коштів місцевого бюджету у загальному фонді передбачено 12 768 800 гривень видатків, у тому числі за рахунок освітньої субвенції у сумі 8 922 600 гривень. Питома вага видатків на загальну середню освіту на 2025 рік у бюджеті Удачненської селищної територіальної громади становить 24,6 %.
На виплату заробітної плати спеціалістів та іншого персоналу загальноосвітніх шкіл, за рахунок селищного бюджету передбачено (КЕКВ 2111) 4 835 200 гривень, що забезпечує виплату заробітної плати в повному обсязі з обов’язковими та стимулюючими виплатами, нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) передбачено в сумі 1 063 800 гривень.
Видатки на оплату послуг та придбання предметів та матеріалів обраховані з врахуванням економії та раціонального використання коштів у сумі 453 000 гривень, з них видатки по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на 2025 рік визначаються в сумі 190 000 гривень (паперу, канцелярських товарів, господарчих товарів, матеріалів для проведення ремонту, ПММ, запчастини для автобуса, тощо).
Видатки по КЕКВ 2240 «Оплата послуг крім комунальних» на 2025 рік визначаються всього в сумі 263 000 гривень (в тому числі для обслуговування програмного забезпечення, оплати послуг телефонного зв’язку, Інтернету, оплати послуг по ремонту техніки, заправка вогнегасників, перевірка манометрів, медогляд, навчання, тощо).
Видатки у 2025 році на оплату енергоносіїв і комунальних послуг загальноосвітніх шкіл визначено у сумі 868 000 гривень, виходячи з споживання у 2024 році за діючими цінами і тарифами, в тому числі:
КЕКВ 2272 «Оплата водопостачання та водовідведення» на 2025 рік визначається в сумі 7 500 гривень.
КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» на 2025 рік визначаються кошти в сумі
360 500 гривень (розрахунки видатків на оплату електроенергії проводились враховуючи фактичну кількість споживання в натуральних показниках за попередні періоди та в межах затверджених лімітів на 2025 рік, а також враховуючи підвищення тарифів, видатки забезпечені 100%).
Інші поточні видатки (КЕКВ 2800) на 2025 рік визначаються всього в сумі 16000 гривень (сплата екологічного податку).
Спеціальний фонд селищного бюджету за рахунок власних надходжень закладів освіти у 2025 році не планувався (платні послуги, що надаються бюджетною установою).
За бюджетною програмою 0111142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» за рахунок коштів місцевого бюджету передбачено кошти у сумі 280 000 гривень в тому числі: КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» на виплату стипендій учням в сумі 306 000 гривень, згідно місцевої програми «Обдаровані діти».
ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я
За бюджетною програмою 0112152 «Інші програми та заходи у сфері охорони здоров’я» передбачено кошти в сумі 350 000 гривень, на відшкодування видатків по місцевій програмі пов’язаної з наданням послуг з зубопротезування пільгових категорій населення громади та пільгового хірургічного, терапевтичного, ортодонтичного стоматологічного обслуговування дитячого та дорослого населення громади.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ І СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
За бюджетною програмою 0113140 «Оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)» заплановані видатки в сумі – 190 000 гривень згідно місцевої програми «Оздоровлення та відпочинку дітей»
За бюджетною програмою 0113180 «Надання пільг населенню (крім ветеранів війни і праці, військової служби, органів внутрішніх справ та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи) на оплату житлово-комунальних послуг» видатки становлять 2 730 гривень, видатки за даною бюджетною програмою будуть проводитись за рахунок субвенції з обласного бюджету.
За бюджетною програмою 0113104 «Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю» видатки передбачено у сумі 1 692 300 гривень. Питома вага видатків за бюджетною програмою у видатках бюджету селищної територіальної громади становить 3,3 %. Видатки на заробітну плату (КЕКВ 2111) передбачено в цілому у сумі 1 359 900 гривень, нарахування на заробітну плати (КЕКВ 2120) – 299 200 гривень, що становить 100% до потреби.
Видатки по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на 2025 рік визначаються в сумі 17 000 гривень (придбання канцтоварів, періодичні видання, господарчі товари, тощо).
Видатки по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на 2025 рік визначаються кошти в сумі 16 200 гривень (в тому числі на оплату Інтернету, оплата робіт з ремонту та обслуговування техніки, медогляд працівників, тощо).
За бюджетною програмою 0113230 «Видатки, пов'язані з наданням підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам у зв'язку із введенням воєнного стану» видатки передбачено у сумі 193 000 гривень. Питома вага видатків за бюджетною програмою у видатках бюджету селищної територіальної громади становить 0,4 %, в тому числі КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню» реалізація Програми підтримки та інтеграції внутрішньо переміщених осіб.
За бюджетною програмою 0113242 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» в бюджеті на 2025 рік затверджені видатки на соціальний захист населення в сумі – 2 126 000 гривень, а саме: за рахунок власних надходжень бюджету згідно Програми надання одноразової матеріальної допомоги жителям громади у сумі 1 100 000 гривень, кошти будуть надаватися, як одноразова матеріальна допомога громадянам які проживають на території територіальної громади, на поховання, лікування, та за рахунок субвенції з обласного бюджету у сумі 23 000 гривень, в тому числі надання матеріальної допомоги особам з інвалідністю внаслідок війни та постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи. Згідно місцевої Програми поховання невідомих і безрідних громадян заплановані видатки у сумі 50 000 гривень по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на оплату послуг по похованню. Згідно місцевої Програми соціальної підтримки учасників АТО, ООС, Захисників та Захисниць України та членів їх сімей заплановані видатки у сумі 603 000 гривень.
КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО
Обсяг видатків на культуру на 2025 рік передбачено у сумі 2 843 900 гривень, в тому числі із загального фонду – 2 718 000 гривень. Питома вага видатків за бюджетною програмою у видатках бюджету сільської територіальної громади становить 5,2 %.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ БІБЛІОТЕК
За бюджетною програмою 0114030 «Забезпечення діяльності бібліотек» видатки на утримання передбачені у сумі 231 200 гривень. Видатки на заробітну плату (КЕКВ 2111) працівників бібліотечної системи передбачено у сумі 176 200 гривень, нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) – 55 000 гривень, що становить 100% до потреби.
Видатки розраховані на 1,5 штатних посад.
У бібліотеках планується постійно проводити книго-виставки та тематичні полички, посвячені знаменним дням України, вітчизняним та зарубіжним поетам та письменникам. Разом з відвідувачами проводити перегляд тематичної літератури, періодичних видань та інше.
БУДИНКИ КУЛЬТУРИ
За бюджетною програмою 0114060 «Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів» видатки на утримання передбачені у сумі 2 386 800 гривень.
Видатки на заробітну плату (КЕКВ 2111) передбачено в цілому у сумі 1 418 500 гривень. Фонд заробітної плати складається з обов’язкових виплат, у т. ч. посадовий оклад, надбавки за вислугу років та нічні. Передбачена виплата матеріальної допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпуски, нарахування на заробітну плати (КЕКВ 2120) – 412 300 гривень, що становить 100% до потреби.
Видатки по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на 2025 рік визначаються в сумі 100 000 гривень (придбання канцелярських товарів, господарчих товарів, спортивного інвентаря, тощо).
Видатки по КЕКВ 2240 «Оплата послуг крім комунальних» на 2025 рік визначаються всього в сумі 75 000 гривень (в тому числі для оплати послуг Інтернету, оплати послуг по ремонту техніки, заправка вогнегасників, тощо).
Видатки на розрахунки за спожиті енергоносії та комунальні послуги передбачено у сумі 381 000 гривень, в тому числі:
КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» на 2025 рік визначаються кошти в сумі 381 000 гривень (розрахунки видатків на оплату електроенергії проводились враховуючи фактичну кількість споживання в натуральних показниках за попередні періоди та в межах затверджених лімітів на 2025 рік, а також враховуючи підвищення тарифів, видатки забезпечені 100%).
За бюджетною програмою 0114082 «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» заплановані видатки на проведення державних свят у сумі 100 000 гривень по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО
За бюджетною програмою 0116013 «Забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства». Обсяг видатків передбачено в сумі 418 800 гривень, в тому числі по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» у сумі 200 000 гривень – оплата поточного ремонту водоводу в с. Сергіївка. КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» на 2025 рік визначаються кошти в сумі 218 800 гривень (розрахунки видатків на оплату електроенергії проводились враховуючи фактичну кількість споживання в натуральних показниках за попередні періоди та в межах затверджених лімітів на 2025 рік, а також враховуючи підвищення тарифів, видатки забезпечені 100%.
За бюджетною програмою 0116020 «Забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги». Обсяг видатків передбачено в сумі 3 102 100 гривень, а саме на підтримку комунального підприємства «ГОСПОДАР». Кошти спрямовуються на виплату заробітної плати та нарахування на заробітну плату. Питома вага видатків за бюджетною програмою у видатках бюджету територіальної громади становить 5,82%.
За бюджетною програмою 0116030 «Організація благоустрою населених пунктів» передбачено 2 435 900 гривень. Питома вага видатків за бюджетною програмою у видатках бюджету об’єднаної територіальної громади становить 4,1%, в тому числі:
КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на 2025 рік визначаються в сумі 300 000 гривень (придбання інвентарю для проведення благоустрою населених пунктів, тощо).
Видатки на оплату послуг (КЕКВ 2240) – 1 624 700 гривень, в тому числі на оплату послуг по благоустрою території, оплати робіт по обслуговуванню та ремонту мережі вуличного освітлення, розчистки чагарників, тощо.
КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» на 2025 рік визначаються кошти в сумі 190 700 гривень (розрахунки видатків на оплату електроенергії проводились враховуючи фактичну кількість споживання в натуральних показниках за попередні періоди та в межах затверджених лімітів на 2025 рік, а також враховуючи підвищення тарифів, видатки забезпечені 100%), оплата за вуличне освітлення.
ЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Видатки загального фонду за бюджетною програмою 0117461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури» за рахунок коштів місцевого бюджету» на 2025 рік, передбачені у сумі - 400 000,00 гривень. В межах даної програми планується провести зимове утримання доріг місцевого значення.
За бюджетною програмою 0118110 «Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха» передбачено 2 000 000 гривень. Питома вага видатків за бюджетною програмою у видатках бюджету об’єднаної територіальної громади становить 3,9%, в тому числі:
КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на 2025 рік визначаються в сумі 1 500 000 гривень (придбання матеріального резерву згідно місцевої програми цивільного захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру).
Видатки на оплату послуг (КЕКВ 2240) – 500 000 гривень, в тому числі на проведення видатків згідно програми соціально-економічного розвитку.
ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
За бюджетною програмою 0118311 «Охорона та раціональне використання природних ресурсів» по спеціальному фонду бюджету селищної територіальної громади за рахунок інших надходжень спеціального фонду (надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення та надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини) передбачаються видатки у сумі 3 000 000 гривень, у тому числі:
КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних) передбачаються видатки у сумі 3 000 000 гривень , а саме для облаштування майданчиків для сміття.
За бюджетною програмою 0118312 «Утилізація відходів» по спеціальному фонду бюджету селищної територіальної громади за рахунок інших надходжень спеціального фонду (надходжень від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення та надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини) передбачаються видатки в сумі 1 380 000 гривень.
Видатки по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» 1 380 000 гривень на придбання контейнерів для сміття.
В цілому бюджет Удачненської селищної територіальної громади на 2025 рік є збалансованим та бездефіцитним.
В.о. начальника фінансового відділу Наталія СИМОНЕНКО