Звіт про звернення громадян 2022
Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян
за 2022рік
Звернення громадян – це основна форма реалізації громадянами свого конституційно закріпленого права на участь в управлінні державними і громадськими справами, можливості впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форм власності. Саме звернення відображають очікування людей на забезпечення стабільної роботи органів влади, встановлення належного правопорядку, можливості вирішення місцевих проблем.
Удачненська селищна рада в своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
Виконкомом Удачненської селищної ради Покровського району Донецької області було прийнято рішення № 2 від 18.01.2022р. «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2021 рік» та рішення № 42 від 28.07.2022 року «Про стан роботи зі зверненнями громадян в виконкомі селищної ради в І півріччі 2022р» проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян за 2022рік та прийняті заходи щодо покращення роботи з цього питання.
Робота посадовців селищної ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення.
Робота зі зверненнями громадян спрямована на вирішення проблемних питань мешканців населених пунктів селищної ради. Відповідно до рішення виконавчого комітету № 10 від 28.01.2021р. «Про затвердження графіку особистого прийому громадян на 2021року посадовими особами Удачненської селищної ради», до рішення виконавчого комітету № 11 від 28.01.2021р. «Про затвердження графіку роботи виконавчого комітету Удачненської селищної ради», до рішення виконавчого комітету № 12 від 28.01.2021р. «Про затвердження графіку роботи старост Удачненської селищної ради за територіальною належністю на 2021р», враховуючи рішення виконавчого комітету № 90 від 21.09.2021р. «Про затвердження графіку особистого прийому громадян посадовими особами Удачненської селищної ради на 2021 рік» прийом громадян ведеться селищним головою, секретарем селищної ради, заступником селищного голови з питань житлово-комунального господарства, економічного розвитку та інвестицій, заступником селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, старостою селищної ради.
Прийом здійснюється двічі на тиждень: селищним головою – понеділок та четвер, секретарем селищної ради – вівторок, п’ятниця, заступником селищного голови з питань житлово-комунального господарства - вівторок п’ятниця, заступником селищного голови з питань діяльності виконавчих органів– понеділок, середа, старостою Сергіївського старостинського округу – понеділок, середа щотижня. До відома населення доведені графіки прийому громадян головою, заступниками та працівниками Донецької обласної державної адміністрації, Удачненської селищної ради, спеціалістами різних районних установ. З боку державних установ запроваджується нова форма спілкування з населенням , як мобільний офіс (Сервісного центру пенсійного фонду у Донецькій області), спілкування через Інтернет ресурси СКАЙП, ВЕБЕКС з боку Покровського міського центру зайнятості Донецької області.
Керівництвом селищної ради взято під особистий контроль розгляд звернень та забезпечується першочерговий особистий прийом громадян пільгових категорій, зокрема учасників війни та бойових дій, учасників антитерористичної операції на сході, членів багатодітних сімей та одиноких матерів, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
Селищним головою та заступниками голови проводилися виїзні прийоми громадян в населених пунктах громади.
Слід зазначити, що працівники селищної ради відповідально ставляться до виконання доручень при розгляді питань, які порушуються громадянами.
На офіційному веб-сайті селищної ради створено відповідний розділ, присвячений роботі зі зверненнями громадян, де, зокрема, розміщується графік особистого прийому громадян керівництвом ради.
На виконання Закону України від 02.07.15р. №577-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» на офіційному сайті Удачненської селищної ради створено систему петицій.
У 2022 році електронних петицій на сайті Удачненської територіальної громади зареєстровано та оприлюднено не було.
Вважаємо, що електронні звернення можуть бути дієвими для вирішення актуальних питань громади, тому забезпечується прийом електронних звернень громадян на електронну пошту та через офіційний сайт Удачненської громади, де мешканці сіл і селища мають можливість, у зручний для них час, залишити своє електронне звернення до селищного голови та до інших посадових осіб селищної ради.
В селищній раді ведеться журнал особистого прийому громадян головою та секретарем, заступниками та старостою селищної ради (розпочатий 01.01.2021р.), всі письмові звернення громадян (рекомендації, пропозиції, заяви та скарги) реєструються в журналі письмових звернень громадян в день їх надходження.
Протягом 2022 року до селищної ради надійшло 28 звернень громадян з різних питань. Із загальної кількості звернень 25 (або 86 відсотків) надійшли через органи влади вищого рівня (скарги на Урядову гарячу лінію) та 3 звернення (або 14 відсотків) від інших установ та організацій. Більша кількість звернень стосувалася житлово-комунальних питань (відсутність води та електроенергії) та соціальних питань (видача гуманітарної допомоги).
За результатами розгляду 85 відсотків питань задоволено, тобто вирішено позитивно, на 15 відсотків надано роз’яснення по суті питання. Відмов у розгляді звернень не було.
Основні звернення носили первинний характер.
В питаннях Соціальної політики. Соціального захисту населення 8 шт. зазначені проблемні питання щодо соціального обслуговування, отримання матеріальної допомоги, отримання гуманітарної допомоги.
За рік зафіксовано 19 звернень за напрямком Комунальне господарство, та стосувалися відновлення електропостачання та надання якісної послуги з електропостачання, 1 звернення надійшло за напрямком сімейної та гендерної політики, яке стосувалося надання дозволу зустрічі з неповнолітньою дитиною.
Усі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни, всім заявникам надані вичерпні відповіді. Якщо характеризувати соціальний аспект звернень за категоріями авторів, це пенсіонери, інваліди, безробітні, учасники АТО та інші верстви населення
Виконком Удачненської селищної ради постійно вдосконалюється робота зі звернень громадян.
Населенню на особистих прийомах роз’яснюються питання компетенції виконавчого комітету селищної ради. З депутатами селищної ради проводиться робота щодо роз’яснення ними населенню повноважень виконавчого комітету селищної ради.
Усі заявлені питання перебували на контролі виконкому Удачненської селищної ради, розглянуті в установлені чинним законодавством терміни. Першочергова увага при розгляді звернень приділялась вирішенню питань соціально незахищених категорій населення: інвалідів, одиноких матерів, багатодітних сімей, пенсіонерів, ветеранів війни та праці.
У виконкомі селищної ради постійно ведеться роз’яснювальна робота, надаються консультації громадянам, які звертаються до селищної ради.
Відповідно до вимог чинного законодавства робота зі зверненнями громадян у виконкомі Удачненської селищної ради перебуває під постійним контролем.