A A A K K K
для людей із порушенням зору
Удачненська селищна рада
Донецька область, Покровський район

Сигнал "Повітряна тривога" - не нехтуйте

Дата: 11.07.2022 12:13
Кількість переглядів: 2124

Цивільний захист — це функція держави, спрямована на захист населення, територій та майна від надзвичайних ситуацій, зокрема від подій воєнного характеру. Але матеріальні та технічні ресурси, які залучаються для цивільного захисту населення, застосовуються як на державному та місцевому рівнях, так і на так званому об’єктовому рівні, тобто на рівні підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

 

  1. Нагадаємо, що відповідно до п. 1, 7 ч. 1, п. 1, 7 ч. 2 ст. 19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належать, зокрема, забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі у формі, доступній для осіб із вадами зору та слуху. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 21 КЦЗУ громадяни України мають право на отримання інформації про надзвичайні ситуації або небезпечні події, що виникли або можуть виникнути, у тому числі у формі, доступній для осіб із вадами зору та слуху. Отже, йдеться також про інформацію про надзвичайні ситуації, яка на сьогодні має характер оповіщення про повітряну тривогу. Враховуючи, що багато хто з нас практично на постійній основі повернувся до офісів та до робочих місць, варто чітко розуміти, як діяти, якщо оповіщення про повітряну тривогу застало у робочому приміщенні.

Відповідно до п. 5 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні від 30.12.2014 р. № 1417. До них належать об’єкти з постійним або тимчасовим перебуванням на них 100 і більше осіб чи такі, що мають хоча б одне окреме приміщення з одночасним перебуванням 50 і більше осіб, у будинках та спорудах (крім житлових будинків), котрі мають два поверхи і більше, у разі одночасного перебування на поверсі більше ніж 25 осіб, а для одноповерхових — більше ніж 50 осіб.

Зокрема, йдеться про навчальні (у т. ч. дошкільні) заклади, заклади охорони здоров’я зі стаціонаром, будинки для людей похилого віку та інвалідів, санаторії і заклади відпочинку, розважальні, культурно-освітні та видовищні заклади, криті спортивні будинки і споруди, готелі, мотелі, кемпінги, торгові підприємства та інші аналогічні за призначенням об’єкти з масовим перебуванням людей, у т. ч. торговельні центри, тощо.

Відповідно до ст. 130 КЦЗУ, де передбачено розроблення планів реагування на надзвичайні ситуації, у т. ч. для оповіщення повітряної тривоги.

Плани реагування розробляються на всіх рівнях: на державному, місцевому та суб’єктами господарювання.

План реагування на надзвичайні ситуації державного рівня вже є — він затверджений постановою КМУ від 14.03.2018 р. № 223.

План реагування на надзвичайні ситуації суб’єкта господарювання розробляється відповідним суб’єктом господарювання з кількістю працюючого персоналу більше ніж 50 осіб та затверджується керівником такого суб’єкта господарювання.

У суб’єкта господарювання з кількістю працюючого персоналу 50 осіб і менше посадова особа з питань цивільного захисту розробляє Інструкцію щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, яку затверджує керівник такого суб’єкта господарювання (п. 2 Порядку розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту від 09.08.2017 р. № 626).

Інструкція має містити відомості про:

  • можливі (прогнозовані) надзвичайні ситуації, які можуть виникнути на об’єкті суб’єкта господарювання;
  • сигнали оповіщення про небезпеку;
  • дії персоналу після отримання таких сигналів;
  • маршрути евакуації персоналу в безпечні місця, його укриття у захисних спорудах цивільного захисту;
  • заходи зі збереження матеріальних цінностей.

На сьогодні додаток 7 до Методрекомендацій з організації цивільного захисту, який ми згадували вище, варто використати для роботи персоналу у період дії воєнного стану (ми будемо жити і працювати під загрозою небезпеки до 23.08.2022 р.). Зокрема, правила, передбачені у цьому додатку 7, враховані й у порадах та роз’ясненнях для бізнесу під час дії повітряної тривоги. Відповідна інформація розміщена на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування, військових адміністрацій та органів державної/виконавчої влади.

Отже, ФОПи та ЮО, які вже на постійній основі вивели персонал на роботу до офісу (у т. ч. й у поєднанні роботи офіс/онлайн), мають надати чіткі інструкції керівників, адміністраторів тощо (можливо, навіть письмово з розміщенням інформації на вході для ознайомлення відвідувачів). Дамо кілька порад щодо цього.

Отже, порядок дій адміністратора чи іншої відповідальної особи за матеріальні цінності під час дії повітряної тривоги може включати:

а) визначення конкретної особи, яка з моменту оповіщення про повітряну тривогу має, зокрема, закрити касу, максимально обмежити доступ до приміщень з ТМЦ та у разі, якщо доводиться полишати магазин чи інше окремо виділене місце для торгівлі, замкнути приміщення. З огляду на розташування магазину/приміщення чи наявності у ньому ТМЦ власник, керівник або адміністратор повинні самостійно визначити докладніший порядок дій для максимального збереження майна та життя людей, у т. ч. особу, відповідальну за ТМЦ на час оповіщення;

б) обов’язки відповідальної особи щодо проведення належних протипожежних профілактичних заходів (вимкнути газо-, електропостачання тощо, підвищити захисні властивості приміщення: зачинити вікна, двері тощо);

в) забезпечення відеофіксації приміщень та території ззовні (у т. ч. за відсутності електропостачання у приміщенні). За певних обставин, коли після оповіщення у приміщенні буде виявлено недостачі чи зникнення окремих ТМЦ, слід одразу повідомити правоохоронні органи.

Трапляються випадки, коли відвідувачі чи працівники відмовляються полишати приміщення. Тоді слід наголосити на ваших правилах (розміщених на видному місці) та звернутися по допомогу до охорони (за її наявності). Як свідчить практика, деяких відвідувачів доводиться тривалий час переконувати полишити приміщення та пройти в укриття задля власної безпеки. Тут варто врахувати, що примушувати відвідувача силоміць ви не маєте права, адже це право людини — пройти в укриття чи прийняти інше рішення. У будь-якому разі — не залишати у приміщенні сторонніх осіб без присутності персоналу (або, за потреби, призначеного чергового, як це роблять банківські установи.

Бережіть себе. Разом переможемо.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь